Dag 4 - di

11 oktober 2016 - Hastière, België

Om 8 uur word ik wakker. Ik luier nog even verder, ik heb tenslotte vakantie! Buiten zit het potdicht van de mist. Je ziet het vocht gewoon langs het raam waaien. Het is ook beduidend kouder. Ik laat Kaiju buiten z'n plasje doen en ik zie een hoop vogeltjes rondom m'n chalet in deze ochtendmist. Ik strooi wat broodkruimels op de rand van m'n veranda en al snel zitten er wat koolmeesjes bij.
Ik luier en keuvel lekker een beetje verder en kijk op de wandelkaart of we een wandeling vanuit het park kunnen doen. Dat kan.
Op ons gemak vertrekken we rond 11u30 vanuit ons chalet naar de rand van het park. Daar loopt een heel smal bospaadje steil naar beneden. Door al het vocht van de mist en van de regen van de voorgaande nacht is het pad spekglad. Ik volg de kaart, wat op zich niet heel makkelijk is maar de paden staan niet aangegeven als wandeling en op Google maps is er zelfs geen pad...kaartlezen en puur instinct dus... Al gauw wordt het me duidelijk dat dat niet altijd goed werkt... de weg die ik volg komt letterlijk uit in de Maas... Ok, stukje terug dus en dan kom ik weer op het juiste pad.
Als ik een stuk verder ben, hoor ik heel dichtbij de krijs van een roofvogel. Ik sta stil en kijk en luister om me heen. Dan vliegt er een pracht van een buizerd (?) vlak langs me heen met een prooi in z'n klauwen...mooi om te zien. Hij verdwijnt in de bossen. Later zie en hoor ik meer roofvogels in de lucht en dat blijft een mooi plaatje.
Ik vervolg m'n pad en op een punt moet ik een keuze maken...of een bestaande wandeling volgen of een onbeduidend pad in wat verderop eigelijk niet eens meer lijkt op een pad maar wat mijn eerste intentie was bij het uitkiezen van deze wandeling. Mijn intuïtie zegt me heel duidelijk dat ik maar gewoon die bestaande wandeling moet volgen en dat doe ik dan maar.
Ik loop over een open veld en de zo'n schijnt. Het is een prachtige dag geworden! Ik zie een veld vol gele bloemen en een paar mooie vlinders. Ik krijg bij dat aangezicht helemaal een lentegevoel!
De wandeling komt uit bij de receptie van het park. Toch weer 9.8 km gewandeld...
Meteen maar bij het winkeltje broodjes besteld voor de volgende ochtend en toen even neergeplofd op het terras in de zon met een heerlijk koud colaatje. Life is good!
Ik heb gisteren voor vandaag gourmet besteld. Toen ik weer terug kwam bij m'n chalet, stond de kist met het gourmetstel en koelbox met vlees, sausjes, salades, groenten en brood al op me te wachten. Ik had goed trek dus na een snelle douche ben ik aan het gourmetten geslagen...Zo lekker allemaal, mmmm!!! Het was wel errug veel dus ik heb een hoop over zodat ik gewoon nog en keer kan gourmetten!
's Avonds lekker op de bank met de tv en tegen 11 uur weer oogjes toe!
A demain!

1. Papa Lucas:
    13 oktober 2016
    A demain!
  2. Mama:
    13 oktober 2016
    Gelukkig dat het van dichte mist toch weer opentrekt naar zon. Ook lekker om vanuit het park een wandeling te maken en je komt overal wel wat verrassends tegen. Truste, kus. Mama