Dag 8 - zat

15 oktober 2016 - Hastière, België

Goedemorgen ook weer deze morgen. Zoals elke dag ook weer deze het heerlijke ochtendritueel; wakker worden, nog even doorluieren, opstaan, Kaiju plasje laten doen, Kaiju eten geven en vers water, koffie maken, keuken opruimen, broodjes ontvangen, ontbijten en uitzoeken waar de wandeling naar toe gaat vandaag.
Ik kies voor een wandeling langs de Maas. We rijden hiervoor naar Hastière en parkeren op het pleintje. De wandeling begint nou eens niet in een stijgende lijn maar gaat via een smal bospaadje langs de Maas. Niet echt vlak langs de Maas want er zit een autoweg (N96) tussen de Maas en ons. Het is een leuk paadje zonder veel spannends. We lopen door Waulsort, een gehucht met veel grote, dure huizen. Dan komen we op een punt waar volgens de kaart een brug of iets naar de overkant zou moeten zijn...ik zie geen brug... Ok, misshien moet ik nog een stuk doorlopen. Ik kijk op de kaart maar ik denk niet dat ik vanaf het punt waar ik nu ben nog een brug ga tegenkomen tot aan Anseremme...en dat is nog wel een eind lopen. Ik kijk terug naar het punt waar de brug zou moeten zijn en dan zie ik het; een veer! Ha! Een jongeman met een bootje en een kabel groet me vriendelijk en laat ons aan boord. Met een speciaal werktuig trek hij het pontje voort van de ene kant van de Maas naar de overkant. Hartstikke leuke ervaring! Eenmaal aan de overkant moet ik dezelfde weg terug maar dan dus aan de overkant. Het is een verharde weg waar we overheen lopen en we moeten zelfs oppassen voor auto's en fietsers. Niet heel veel maar genoeg om Kaiju dichtbij me te houden en constant achter me te kijken of er niet weer een keihard fietsende fietser aankomt. Op een punt kijk je op de overkant op een prachtige rotsformatie. Ook de herfstkleuren van de bomen blijven schitterend.
Als ik weer dichterbij Hastière-par-delà kom, hoor ik constant hard geblaf. Ik ben sowieso alert op al die waakhonden in de tuinen waar we langs lopen want de ene ziet er nog gevaarlijker uit dan de andere... Het geblaf wordt harder en harder en we komen op de 'plek des onheils' Het blijkt te gaan om reddingszwemmen door Newfoundlanders. Er staan er een paar aan de kant die enthousiast staan te blaffen en te wachten tot ze aan de beurt zijn. Er staat een jonge reu vast naast het hek en deze blaft het hardst maar wat issie mooi! Kaiju vindt het allemaal maar niks en trekt me verder. Dan komen we in een klein parkje waar een paar Canadese ganzen en een koppeltje Brandganzen zitten...mooi!! Ik blijf er even op een bankje zitten en ik zie dat de brug van Hastière al weer vlakbij is.
We rijden terug naar Parc les Etoiles en ploffen een lekker op het terras van La Bonne Heure voor wat te drinken. Ik besluit ook een hapje te eten hier want het is er gezellig en het eten is erg goed! Na het eten naar het chalet, even op de bank voor de tv en dan weer lekker m'n mandje in. Tot morgen, laatste dagje..!

1. Vorst:
    16 oktober 2016
    Goh, dat jij het iedere dag weer op kunt brengen ('s avonds laat?) zulke geweldige, "eye-catchende" , meeslepende verslagen te typ-pennen; mèt foto's én video's ! wat 'n lees- en meeleef-genot. Floortje kreeg er 'n ring voor, maar jouw vakantieroman is om door 'n RINGetje te halen. Je hebt genoten met volle teugen en ik/wij óók. Redelijk dichtbij maar toch onbekend ( voor mij) Vive la Belgique/la France et les bonnes heures..! Soyez la biënne venue au retour et à la prochaine..; bonne voyage
  2. Mama:
    17 oktober 2016
    Was toch weer een bijzondere dag en gelukkig blijf je het treffen met het weer ! Net als wij in onze vakantie "je hebt het vast en zeker verdiend ". Mariëtte weet het treffend te verwoorden : pet af om ons zo mee te laten genieten. A demain. kus mama
  3. Mama:
    Vrijdag overgeslagen ?????? Why ????? of komt day verslag nog ????? Liefs mama
  4. Tante Gerrie:
    heerlijk, hartstikke fijn zo'n vakantie ! ! ! groetjes
  5. Vorst:
    17 oktober 2016
    ps: je vergeet toch zeker geen HESP/Ham aan 't stuk mee te nemen?!! Geen lekkerder herinnering aan "Jambon d''Ardennes; te combineren met meloen en van alles .. 'n goeie slager zal die voor jou wel fileren in héél dunne "slices".. Bon appetit