De heenreis

7 oktober 2016 - Hastière, België

Rond de klok van 8 uur opgestaan om op m'n gemakkie koffie te drinken, te douchen, de laatste dingen in te pakken en om nog even een rondje te doen met Kaiju. Medicijnen gegeven aan Murphy en de ogen van Moby en Kaiju gedruppeld. Dan zijn we er klaar voor. De reis is uitgestippeld; Utrecht, Breda, Antwerpen, Brussel, Namen en dan Hastière, Blaimont.
Rond 11.15 vertrekken we. De reis verloopt voorspoedig. Niet heel druk op weg terwijl dat eigenlijk wel werd verwacht, zo op de vrijdag. Alleen op de ring van Antwerpen en Brussel is het wat drukker maar verder rijdt het lekker door.
M'n nieuwe bolide glijdt over de weg en Kaiju en ik hebben het nu al naar ons zin. Kaiju was 's morgens best depri...hij dacht waarschijnlijk dattie thuis werd gelaten. In de auto leefde hij helemaal op!
Vanaf Namen rijden we op een typisch Belgische weg..kadoenk kadoenk, kadoenk kadoenk... Niet heel prettig maar wel echt het 'buitenland-gevoel'!
Tot mijn grote schrik en verdriet werd er op een gegeven moment voor mij op de linkerbaan een dier aangereden. Ik dacht eerst dat het ging om een fret-achtige. Na de 'hit' rolde hij over de weg en probeerde op te staan. Dit lukte en voor mijn auto stak hij de rechterbaan over. Toen zag ik dat het een kat was. Hij haalde het naar de kant van de weg en ik voelde me echt heel naar. Zo'n beestje kan maar beter doodgereden worden. Ik hoop dat er of niet zo veel met 'm aan de hand is of dat hij kort daarna snel is overleden. De stemming in de auto was er even uit.
Ik was inmiddels nog maar een klein stukje van mijn bestemming verwijderd. Van de snelweg af reden we langs Dinant en door mooie kleine dorpjes. Om 14.45 uur kwamen we aan bij Parc Les Etoiles in Blaimont. Ik had in 1 ruk doorgereden dus het was fijn om uit de auto te stappen en de beentjes te strekken. Het zonnetje scheen zelfs!
De receptie bevond zich in een oud huis en de receptionist was erg vriendelijk. Sleutel gekregen en wat informatie en toen door naar m'n verblijf voor de komende 10 dagen. Vanaf de receptie was er een weggetje dat behoorlijk afdaalde richting het park. Eenmaal bij het huisje aangekomen, gingen Kaiju en ik eerst alles verkennen. Een heel knus chaletje tegen de rand van het park. Wat een rust straalde hier vanaf!
Toen m'n spullen uit de auto gehaald en langzamaan begonnen met de 'inrichting' van m'n huisje. Heerlijk gekeuveld!
Tegen half 6 nog even teruggereden (wilde gaan wandelen maar is toch best ver..) naar de receptie, waar ook het winkeltje en het restaurant zit. Wat broodjes gekocht en m'n broodjes voor het ontbijt de volgende dag besteld. Dat wordt bezorgd!
's Avonds lekker wat gegeten en wat tv gekeken. Alle Nederlandse zenders zijn present! Verwarming aan en knus met Kaiju op de bank. Tegen 11 uur naar bed want ik was best moe en wilde de volgende ochtend bijtijds opstaan.
Weltrusten!

1. Diel Lucas:
    8 oktober 2016
    Hallo vakantievierder. Blij dat je goed aangekomen bent en dat het chalet leuk is. Heb je goed geslapen, bedden oké ? Ben benieuwd hoe de omgeving is. Geniet van alles. Papa heeft een arbitrage dag in Huizen met alle scheidsrechters en is vroeg vertrokken. Maar goed ook, de straat was even later geblokkeerd, enorme takelwagen bij de buren, Jacuzzi uit de tuin takelen !!!!!! en Nicky had niet gewaarschuwd !!!! Lieve schat, have fun en wordt vervolgd........
    Liefs. mama
  2. Vorst:
    8 oktober 2016
    wat "keuvel" je weer lekker " 'n eind weg" ; voel me op de achterbank van je bolide of naast je in 'n chalet aan de rand van 'n sprookje, in het grote bos; let op Midas, de grote boze wolf, ivm Kaiju ! Wa'n luxe, zondagmorgen verse broodjes aan de klink; ik moet ze nog halen. Mooie herfstwandelingen voor de boeg en het weer is er ook naar. Weinig blaadjes (denk ik) in meest Spar/Dennenbossen? Huur 'n Mountainbike (net als Toine) fantastisch om te doen daar. Geniet en dan lees ik je graag in "wordt vervolgd"
  3. Tante Gerrie:
    8 oktober 2016
    zooo dat klinkt goed en gezellig, veel plezier op je vakantie-avontuur! ik heb tante Marja afgehaald op Schiphol, naar ome Huub op bezoek en daarna naar je moeder, je vader was er niet! iets met scheidsrechters. om 'n uur of 6 weer bij je moeder weggereden . . . . dus n klein rondje Nederland! thuis gekomen frietjes gegeten en nu luieren . . . liefs en groetjes
  4. Papa Lucas:
    13 oktober 2016
    Leuke verhalen. Geniet er nog van!!
    Liefs