Dag 13 - do

25 juni 2015 - Allenbach, Duitsland

Om 8 uur al wakker. Geeft niks, ik heb nog maar 1 dagje dus daar wil ik dan ook met volle teugen van genieten. Zelfde ochtend ritueel; koffie, ontbijt voor Kaiju, broodjes halen voor mij, ontbijt voor mij. Laatste dag, laatste wandeling...dat moet dan maar weer een mooie zijn! Dat zijn ze allemaal dus dat wordt niet zo moeilijk!

Rond half 12 rij ik aan. Ik wil nog even langs de receptie omdat ik gezien heb dat ze daar mooie oorbelletjes verkopen van een lokale sieradenmaker. Ik doe mezelf 2 paar cadeau! Rond 12 uur kom ik aan in Allenbach. Ik heb gekozen voor de 'Zwischen den Wäldern'-wandeling. De zon schijnt volop vandaag dus het is lekker warm. De naam van de wandeling zegt het al; 'Tussen de bossen', en dat is lekker omdat het zo warm is. Deze wandeling heeft niet heel veel grote hoogteverschillen en dat is op deze dag ook wel lekker. De wandeling loopt van Allenbach, langs Wirschweiler en Sensweiler, weer terug naar Allenbach. Het is weer volop genieten. De verschillende paadjes, de variatie aan bos en uiteraard de dieren. Onderweg kwam ik een echte 'Batcave' tegen. Het was een grot die wel werd beschermd, waar schijnbaar vele vleermuizen leven. De grot was afgesloten door een hek waar vleermuizen wel doorheen konden vliegen maar waar geen mensen dooorheen konden. Aan de buitenkant was een lichtknop bevestigd waarmee je in de grot een licht aan kon doen en dus toch in de grot kon kijken. Heel vet!

Een stukje verder zie ik vlakbij me een grote roofvogel laag overvliegen en zie dat deze, ook weer vlakbij, een rustplek zoekt op een tak in een boom. Het zijn er 2 die duidelijk aan het communiceren zijn met elkaar. Ik kijk een poosje naar dit tafereel en weet een paar mooie foto's te maken. Door het heerlijk koele naaldbos lopen we weer verder. Want Kaiju is er natuurlijk ook weer bij! Op een gegeven moment moet ik plassen. Op het moment dat ik m'n spullen had neergezet en m'n broek wilde laten zakken, spot ik een eekhoorntje, niet heel ver bij me vandaan. Het lijkt of dit eekhoorntje speciaal voor mij poseert op verschillende plekken. Op de grond, halverwege in de boom, op een tak. Elke keer als hij stil zit, kijkt hij mijn kant op en blijft zitten tot ik mijn foto's gemaakt heb. Kostelijk! Na 10 minuten vermaak moet ik nu toch echt heel erg plassen...

Op een gegeven moment zie ik in de verte een toren uitsteken boven de bossen op een berg. Als ik goed kijk, zie ik dat het de oude Keltische uitkijktoren is waar ik op dag 3 bovenop heb gestaan, die bij het Wildfreigehege Wildenburg. Met een glimlach realiseer ik me dat alles eigenlijk best dichtbij elkaar ligt en omdat die dag 3 toch wel in de top 3 van tofste dagen staat, wordt ik van het zicht op deze toren simpelweg gelukkig!

Ook tijdens deze wandeling kom ik niemand anders tegen...wat een rust! Alleen ik en Kaiju en het bos! Even verderop moet ik wederom een plasje doen..tja, het is warm dus ik drink meer water dus ik moet vaker plassen. Weer op het moment dat ik m'n spullen had neergezet en klaar was om m'n broek te laten zakken, werd ik afgeleid. Deze keer was het een man op een tractor. Ik liep nog maar een klein stukje door en nadat de tractor verdween achter de heuvels, zette ik mijn spullen weer neer en wilde mijn broek laten zakken.... Toen kwam er van over de heuvel, waarschijnlijk geschrokken van de tractor, een dier aangelopen. 'Het is een hertje!', dacht ik. Snel m'n camera gepakt om dit beestje vast te leggen. Toen het diertje dichterbij kwam en ik met mijn camera gereed stond, zag ik pas dat het ging om een enorme haas! Kun je voorstellen hoe groot deze haas was, als ik dacht dat het een hertje was!! Wow! De haas kwam recht op me af 'gelopen' maar helaas kreeg Kaiju hem ook in de gaten. Kaiju rende op hem af, voor zover hij kon want hij zat wel aan de riem. Hiervan schrok de haas en rende op zijn hoge poten de andere kant op! Toch weer bijzonder!

Tegen kwart over 4 was het einde van de wandeling in zicht. Ik vond het heel jammer want dit was het einde van mijn laatste wandeling tijdens deze heerlijke vakantie! Ik plofte tevreden neer op een terras van een prachtig mooi hotel (Hotel Steuer) waar zowel ik als Kaiju wel toe waren aan een verfrissend drankje! Heerlijk even gezeten daar en ook besloten om daar wat te eten. Je krijgt toch stevige trek van al dat gewandel.

Rond een uur of 7 was ik weer terug in Ferienpark Hambachtal en na even lekker gebadderd te hebben stond ik nu voor de taak om al m'n spullen weer in te pakken. Op m'n gemakkie alles bij elkaar gezocht en weer ingepakt, wat opgeruimd en alles klaar gezet voor de volgende dag.

Tevreden maar een tikkie emotioneel omdat dit m'n laatste nachtje is ging ik rond 12-en naar m'n bedje. Slaap lekker!