Dag 9 - zon

21 juni 2015 - Idar-Oberstein, Duitsland

't Is vaderdag, 't is vaderdag! Fijne vaderdag papa!

Rond half 9 wakker geworden. Op ons gemak even lekker koffie gedronken om ons vervolgens wat op te frissen. Toen een wandelingetje gemaakt door het Ferienpark en onderweg wat gehaald voor een goed ontbijt.

Rond half 2 reden we met z'n 4-en richting Idar-Oberstein. Een gezellige plaats zo'n 25 minuten ten noord-oosten van Oberhambach. De stad staat vooral bekend om het winnen van verschillende soorten edelstenen. Alles daar staat dan ook in het teken van de edelstenen en de sieradenindustrie. Allereerst gingen we naar de Edelstein Erlebniswelt, 'een ontdekkingsreis in de wereld van edelstenen en mineralen'. Het lag ietwat uit de weg maar na 3 rondjes rijden, hadden we het gevonden. Het was een soort van nagemaakte grot waar overal allerlei edelstenen in verwerkt waren. Gekleurde lichtjes en draken waar rook uitkwam, maakte het geheel wat mysterieus. Op het einde van het toertje was er natuurlijk de mogelijkheid om van alles aan edelstenen te kopen. We keken wat rond maar kochten niets. Wel hadden we alledrie een steen gekregen bij binnenkomst dus dat was een leuk souveniertje.

Eenmaal buiten vonden we dat het tijd was voor een drankje en een hapje. Op zoek naar gezelligheid dus... Helaas begon het ook net op dat moment te regenen. We besloten de auto weer te pakken en wat te gaan rijden op zoek naar wat gezelligs. Na een rondje door het oude centrumpje van Oberstein, zetten we de auto in een parkeergarage. We zaten goed! Vlakbij was een klein winkelstraatje die ons leidde naar een heel leuk uitziend marktpleintje. Boven het marktpleintje 'hing' de Felsenkirche. Deze is gebouwd in de rotsen waardoor het lijkt dat het aan de rotsen hangt. We vonden een leuk tentje (Ratsstübchen) waarwe heerlijk neerplofte op het terras. We bestelden wat te drinken en besloten een overheerlijke schnitzel mit pommes und salat te eten. Dat was de moeite waard! Terwijl we daar zaten, barste het hemelwater los en begon het keihard te regenen. We zaten daar prima, onder de luifel, te genieten van de schnitzel, het marktpleintje en de gezelligheid van elkaar! Haalooe! (als duitsers groeten klinkt het simpele 'hallo' zoveel gezelliger, als 'haalooe')

Na het eten gingen we ff de 'smucks' bekijken; de edelsteen-winkeltjes. Nog één grote regenbui moeten doorstaan onder een enorme parasol maar daarna konden we door. Na het shoppen, liepen we weer richting de auto en besloten we met een mooie omweg terug naar Oberhambach te rijden. Weer 'thuis' aangekomen, hebben we nog gezellig zitten kletsen, nog meer gegeten, en zijn we rond half 1 naar bed gegaan.