Dag 8 - zat

20 juni 2015 - Oberhambach, Duitsland

Nieuwe dag, zelfde ochtendritueel. Wel een dag met andere verwachtingen...Ingrid en Isabelle komen vandaag op visite voor 1 of 2 dagen! Supertof!! Chickie had gezegd dat ze tussen 8 en 9 aan zouden rijden vanuit Rotterdam en ze zouden er zo'n 4-4,5 uur over doen. Rond kwart voor 10 kreeg ik een sms van Chickie dat ze net pas wakker was. Hahahaha, heerlijk, vakantie! Tegen half 12 waren ze uiteindelijk onderweg wat betekende dat ik nog heerlijk de tijd had om een wandeling te gaan maken. Ik wilde nog erg graag naar de bossen op de berg tegenover het Ferienpark dus dat ging ik doen. Het zou een wandeling zijn van zo'n 6km.
Deze wandeling kwam eerst langs het walhalla-grasveld van Kaiju. En natuurlijk kon hij daar ff lekker los....rennen alsof er geen morgen bestaat, heel fijn om te zien! Vervolgens liepen we de bossen in. Omdat ik niet echt volgens een bestaande wandeling ging, liep ik met Google Maps en Wikiloc. Dat was op zich best te doen maar ik moest dus wel elke keer kijken waar ik was en welke kant ik op wilde. Dat resulteerde erin dat ik tot 2 keer toe een rondje had gelopen (niet hetzelfde rondje..)wat op zich helemaal niet erg was want het waren mooie rondjes!
Op ongeveer 3/4 van de wandeling, keek ik de bossen in en zag ik eindelijk, in het wild, een prachtig mooi hert! Hij zag mij ook en rende weg. Vervolgens hoorde ik hem nog geluiden maken en ik was blij dat ik wist dat het van dit hert was, anders was ik er waarschijnlijk best van geschrokken...'t klonk als een mengeling van het bijna prehistorisch geblaat van een schaap en het geloei van een koe. Anyway, ik was helemaal gelukkig dat ik tenslotte ook een hert in 'het echt' had gezien. Met een brede glimlach op mijn gezicht vervolgde ik de wandeling. Iets na 3-en was ik weer terug en had ik er toch een wandeling van 10km opzitten. Ik kon ff lekker op m'n gemakkie douchen want ik had nog wel even de tijd voordat Ing & Ies zouden komen. Uiteindelijk waren ze er rond 6 uur. Meteen supergezellig en een hele andere sfeer in m'n huisje. Ze hadden allerlei spullen meegenomen om lekker te gaan BBQ-en. Goed gegeten, gelachen en gekletst, heerlijk avondje! We waren allemaal best moe dus rond 11 uur gingen we naar bed. Helaas hadden de buren een gezellig sing-along feestje op hun terras wat ongeveer onder mijn slaapkamer ligt. Na wat Beatles en La Bamba werd het gelukkig rond 12 uur stil. Slaap lekker!

1. Tante Gerrie:
    23 juni 2015
    heerlijk toch zo'n vakantie, wat 'n belevenissen ! ! ! veel plezier en er is niks mis met de bamba en de beatles . . . liefs en groetjes x x