De heenreis

12 juni 2015 - Oberhambach, Duitsland

Uiteindelijk vertrok ik om 09:44 van huis. Bepakt met genoeg spul voor 2 weken vakantie en de reis samen met Kaiju. Ik had me voorgenomen om tot Maastricht de snelweg te nemen en daarna de b weg.

Het eerste stuk verliep prima. Lekker rustig op de weg maar aangezien ik geen snelheidsduivel ben, deed ik er ongeveer 2,5 uur over naar Maastricht. Bij Cadier en Keer ging ik de toeristen route op om ook een beetje van de omgeving te kunnen te genieten. Eerst een stuk door België, dwars door wat dorpjes waar je dan toch aan de bestrating merkt dat je in België bent... Bij Eupen reden we het prachtige Parc naturel Hautes Fagnes -Eifel in. Hoogste tijd voor een wat langere stop. Rondje gewandeld met Kaiju, hapje, drankje, plasje en na een klein half uurtje weer door.

Eerste Duitse plaats was Prüm. Dat ligt vlak bij Gerolstein waar ik vroeger eens op vakantie ben geweest met m'n ouders en m'n broer. Dat leek toen veel verder weg eigenlijk. In Prüm weer even gestopt om het prachtige roze kerkje te fotograferen en een flesje water te halen. Van Prüm door via Bitburg (ja, ja, van het bier!) naar Trier. In Trier ging het even mis...hahaha, ik nam een verkeerde afslag waardoor ik , de weliswaar magnifieke Kaiser-Wilhelm-Brücke 3 keer over ben gereden..! Uiteindelijk zat ik weer op de goede weg, die een stukkie langs de Moezel ging.

Het laatste uurtje begon ik echt af te tellen want ik, en Kaiju trouwens ook, was het autorijden helemaal beu! Uiteindelijk, na 8 uur reizen, kwam ik aan in Ferienpark Hambachtal. Toen ik het op de borden zag staan, kon ik wel janken van blijdschap!

Het inchecken bij de receptie verliep soepeltjes en ik kon eindelijk mijn stulpje voor de komende 2 weken betreden. Wat een heerlijkheid! Superleuk 6-persoonshuisje, hoewel ik denk dat wanneer je hier echt met 6 man zou zitten, je helemaal gek zou worden (van op elkaars lip zitten..!) met 3 lagen waarbij de entree de middelste is, met toilet en 1 slaapkamer. Trap af naar het woongedeelte met zitkeuken, open haard en terras. Trapje op naar 2 slaapkamers (waarvan 1 met balkon) en een badkamer met ligbad!

Al m'n spullen uitgepakt en daarna een zeer nodige douche! Terwijl ik mijn slaapkamer aan het klaarmaken was, vloog er plots een vogeltje vol tegen de schuifpui van het balkon. Ik pakte het jonge diertje op maar helaas stierf het in mijn handen. Na een plechtige begrafenis kon ik weer verder.

Kaiju was door het dolle heen en verkende het hele huisje, 6 keer! Gelukkig had ik wat eten meegenomen en na wat gegeten te hebben, zijn we nog een rondje gaan plassen voor Kaiju en daarna zijn we neergeploft op de bank! Rond half 11 zijn we naar ons mandje gegaan. Kaiju was voor het eerst zeer beschermend bij het horen van alle vreemde geluiden. Hij blafte (!) er op los en ging beschermend over me heen staan terwijl ik op bed lag! Té schattig! Veilig en tevreden in slaap gevallen!