Dag 1 - zat

13 juni 2015 - Oberhambach, Duitsland

Na een goed nachie slapen, werd ik rond 8 uur wakker. Even wennen aan de nieuwe omgeving maar al snel verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht! Vakantie!

Jammer dat het best behoorlijk regende maar dat had ik in de voorspellingen al gezien en dat zou niet lang duren dus dat kon mijn stemming niet verpesten! Eerst ff lekker wakker worden met een bakkie koffie. Dan me gaan bedenken wat ik zou gaan doen op mijn eerste echte vakantiedag..

Eerst maar eens een beetje het park verkennen. Met Kaiju richting de receptie gewandeld (10 minuutjes berg af) en daar wat informatie opgehaald over leuke trips en bezienswaardigheden in de buurt. De receptie, de restaurants en het tropische zwemparadijs liggen aan een stuwmeer, de 'Hambach'. Daar ff om heen gelopen en dat is al een prachtig stukje natuur wat grenst aan het bos.

Eenmaal weer terug in het huisje, bedacht ik me wat ik nu wilde gaan doen. Ik besloot om naar Birkenfeld te rijden. Een dorpje op zo'n 10 minuutjes rijden waar ik wat inkopen zou gaan doen. Daar aangekomen kwam ik als eerste een Lidl tegen...daar wilde ik dus niet naar binnen.. Het was een redelijk groot winkelcentrum en uit nieuwsgierigheid liepen we maar eens even de enorme dierenwinkel in. Wat een keus!! Kaiju snuffelde verrukt om zich heen! Zeer vriendelijke mensen, zoals eigenlijk altijd in een dierenwinkel. Kennelijk had ik de aandacht getrokken van een best wel leuk uitziende man. In de 2e rij schappen stond hij ineens naast me. Met een zak stro in zijn hand zei hij wat sukkelig: 'Für der Hase' Licht verwonderd keek ik hem aan en wist niet zo goed hoe ik dit moest beantwoorden. Ik lachte maar een beetje. Hij vroeg of ik op vakantie was en vertelde dat hij in het tropische zwemparadijs in mijn vakantiepark werkte. Na war getwijfel en gestuntel wilde hij me een papiertje geven en vroeg of ik zijn nummer wilde zodat ik hem kon bellen en dat hij dan bij me langs kon komen in het park... Ik bedankte hem maar wees hem  vriendelijk af. Hij bleef nog een beetje om me heen hangen waardoor het een ietwat op een stalkertje begon te lijken. Ook eenmaal buiten stond hij er nog en hij groette me nog een laatste keer.... Weird! Daar zat ik niet op te wachten!

Het was inmiddels behoorlijk warm geworden. Ik deed snel nog wat boodschapjes in de Wasgau (enorme supermarkt) en reed weer terug naar Oberhambach. Ff wat geluncht en toen vond ik het tijd voor een eerste wandeling in de buurt. Handig appie gedownload (wikiloc) waar allerlei wandelingen in staan die je kunt volgen. De 'Rund um den Zauberwald' trok me wel aan en was ook niet te lang voor deze toch nog warme en benauwde middag. Rugtassie om, wandelschoenen aan, camera bij de hand en op weg!

De wandeling ging eerst door een stuk bos en daarna door open weilanden en heuvels. Kaiju kon eindelijk ff een stukje los en hij was doorhet dolle heen. (zie video). Na een aardig eind gelopen te hebben kwam ik bij een uitkijktoren. Natuurlijk wilde ik dat wel eens van bovenaf bekijken. Volledig buiten adem kwam ik boven maar het uitzicht was dat zeker dubbel en dwars waard. Gelukkig was er ook een cafeetje en ik vond dat ik wel een ijskoud colaatje en Kaiju een ijskoude slok water verdiend hadden. Ontzettend vriendelijk oud mannetje en echt Duitse humpapa-muziek..fantastisch! Na deze heerlijke verfrissingen, vervolgden we onze weg door het Zauberwald. Dit bos staat vol met leerzame informatie en leuke leer-het-zelf spellen. We waren echt aan het genieten! Aan het einde van deze zalige wandeling kwamen we weer aan bij het Ferienpark. Het was inmiddels half 6 en ik had aardig trek gekregen van de wandeling en de buitenlucht. Naast het park zit een restaurantje (Tarifa) waar ik goeie dingen over had gelezen dus ik ging een kijkje nemen. Heerlijk op het terras met een koud colaatje en een bak water voor Kaiju waar de bediening bestond uit de eigenaar op leeftijd met zijn vrouw. Ontzettend aardige mensen! Genoten van een heerlijke maaltijd voor weinig.

's Avonds lekker thuis voor de buis gezeten en weldadig zitten weken in een schuimbad. Tegen 12 uur waren we wel weer klaar om naar ons mandje te gaan.  Gute Nacht!

1. Vorst:
    15 juni 2015
    wat leuk om zo met jullie mee te kunnen wandelen én genieten! Het zal geen luie vakantie worden met zo'n uit-ge-te-laten reisgezel! én als die stalker 'n streaker wordt in 't zwembad zou ik 'm flink "soppen"!! Goei weer gewenst en tot lezens.