Dag 6 - do

18 juni 2015 - Oberhambach, Duitsland

Om 8 uur werd ik wakker van de regen die op het schuine dak kletterde. Het zag er bijzonder somber en grijs uit! Ik had sowieso een soort van 'rust'-dag gepland dus voorlopig vond ik het helemaal niet zo erg dat het weer wat klote was.

Kaiju en ik begonnen rustig aan ons ochtendritueel. Koffie, eten voor Kaiju, douche-je, plasje voor Kaiju en broodjes halen voor mij. Daarna kon ik even op m'n gemak aan m'n blog werken en wat lezen in m'n Dan Brown. Afgaande van het weerbericht op m'n mobiel, zou het rond 14u opdrogen en wat opklaren. Fingers crossed, want ik wilde wel even naar buiten. Tegen half 2 stopte het met regenen en ik besloot een stukkie te gaan wandelen in de buurt. De heren van eergisteren bij Tarifa hadden me verteld dat er een groot grasveld zou zijn waar Kaiju ff lekker kon rennen dus mijn missie was om dat te vinden.

We liepen op hetzelfde pad waar ik op dag 1 mijn eerste wandeling was begonnen. Het bos leefde; vogels waren druk aan het zingen, door de wind druppelde de laatste regen van de takken, de muisjes ritselden door de bladeren op de vochtige grond, eekhoorntjes klommen van boom naar boom. We hadden een bijzonder leuke 'close encounter' met een eekhoorntje. Hij liep op de grond toen wij aan kwamen lopen. Hij rende op een boom af en maakte grappige geluidjes die klonken als het gezwiep van een tak. Terwijl hij naar boven klom, zwiepte hij heftig met z'n staartje en maakte constant die grappige geluidjes. Dan kwam hij links van de boom tevoorschijn, stond even stil, maakte weer geluidjes, zwiepte met z'n staartje en klom weer iets hoger. Dan kwam hij weer rechts tevoorschijn met hetzelfde ritueeltje...dan weer links, iets hoger en dan weer rechts...dit ging zo door totdat hij bovenin de boom zat. Hahahahahaha, echt té grappig om te zien en te horen.

Een stuk verder kwam ik weer bij het stuwmeer Hambach en daar maakte ik de klim naar boven. Na een klein half uurtje kwam ik bij het 'beloofde land'...een machtig grasveld ter grootte van zo'n 2 voetbalvelden en dat keer 2!!! Het walhalla voor Kaiju!!! Hij mocht meteen los en hij ging ook meteen los...hij begon als een bezetene in het rond te rennen en zag er intens gelukkig uit hierdoor! Niet alleen stond ik te genieten van het geluk van Kaiju maar ook van het uitzicht. Ik keek namelijk recht op het Ferienpark. De receptie e.d. ligt in een dal (Hambachtal) maar de huisjes staan allemaal tegen de berg. Ik stond dus op de berg er tegenover. Ik zag precies waar mijn huisje was en het Zauberwald wat erachter lag, goed te herkennen aan een bepaalde driehoek van naaldbomen.

Tegen een uur of half 5 was ik weer terug in het huisje. Lekker wat gekookt voor mezelf, gegeten, koffie gedronken en heerlijk op de bank gehangen voor de tv (ik ontvang hier Ned1, 2 en 3, RTL4, 5 en 7 en SBS6) Rond 12-en was het weer bedtijd. Nog even lezen en toen lekker slapen.