Dag 3 - ma

15 juni 2015 - Kempfeld, Duitsland

Na een paar keer wakker te zijn geweest, besloot ik om rond half 9 maar uit bed te gaan. Bakkie koffie voor mij en ontbijt voor de hond.
Vanaf de eerste dag heb ik er al een bezoeker bij...een prachtig mooi katje die af en toe even vreselijk komt knuffen! Kaiju vindt hem maar wat interessant maar hij moet niks van Kaiju hebben. Hij ìs inmiddels al zo aan me gewend dattie door het openstaande keukenraam gewoon naar binnen komt om de boel te verkennen. Qua uiterlijk lijkt hij wel wat op een Wilde Kat, die hier in het Hunsrück gebied veel schijnen voor te komen.
Na de koffie ging ik eerst naar de parkwinkel om verse broodjes te kopen voor een lekker ontbijtje. Tijdens het heerlijke ontbijtje, bedacht ik wat ik met de dag zou gaan doen. Het was bewolkt maar qua temperatuur zeker wel ok. Ik wilde erg graag naar een groot wildpark, het Wildfreigehege Wildenburg. Honden mochten mee aan de lijn dus
dus, zo gezegd, zo gedaan. Het park was nabij Kempfeld, zo'n 25 minuten rijden. Het was een prachtige rit.
Het park was snel gevonden en lag aan het einde van een weg, bovenop de berg de Wildenburger Kopf. Aan de parkeerplaats zag ik al dat het superrustig was...mooi!! Het was €5,50 entree wat ik moest betalen aan een zeer vriendelijke oudere man. Bij binnenkomst werd ik meteen aangenaam verrast door een prachtige pauw. Ik had een plattegrond meegekregen waar de lange of korte rondwandeling op stond. Uiteraard ging ik bij voorbaat al voor de lange rondwandeling van zo'n 6 km.
Witte damherten, bambi's, Rotwild, steenbokken, wilde zwijnen, Kameroenschapen, Wilde katten en grappige geiten. Al deze dieren hadden enorme lappen grond tot hun beschikking zoals in hun leefgebied. Er was ook een heel gebied voor wolven, het Wolfsblut. En guess what, er waren wolvenjong...prachtig mooie wolvenpups van zo'n 2-3 maanden oud. Zo schattig!! Het was er fantastisch! Na een uurtje of 4 daar te hebben rondgelopen, kwam ik, helaas, toch bij de uitgang uit. Daar nog even rondgekeken in het informatiecentrum over de Wilde Katten.
Naast het park was een oude Keltische burcht en een uitkijktoren. Daar moest ik natuurlijk nog even naar boven! Prachtige uitzicht vanaf het platform onder de toren, want helaas was de toren zelf gesloten. Toen was het weer tijd om terug te rijden naar 'huis'. Weer aangekomen bij Ferienpark Hambachtal, had ik inmiddels goed trek. Ik besloot om ff lekker op het terras van het restaurant bij het park te gaan zitten. Koud colaatje voor mij, bakkie koud water voor Kaiju. Heerlijk gegeten ook! (Rösti Teller: rösti met kip, bacon, champignons en mozzarella uit de oven) De rest van de avond lekker op de bank gehangen met wat tv. Tegen 12-en naar bedje om nog ff in m'n boek te lezen en daarna toch wel snel lekker te gaan slapen!

1. Tante Gerrie:
    18 juni 2015
    het ziet er bosrijk uit, fijn dat je zo geniet, geeft weer nieuwe energie ! veel plezier . . . . groetjes